Bila bersama suami saya terbayang dia, Abg ipar blk dri oversea, tumpang rumah saya, dia layan saya baik

Gambar sekadar hiasan. Foto sekadar hiasan. Baca perlahan lahan, semoga dapat pengajaran dari kisah ini. Setiap hari pasti akan ada k3s pencraian antara suami isteri. Perkahwinan adalah penyatuan jiwa dan cinta yang patut kita semai pupuk dengan penuh kasih sayang cinta tetapi berbeza dengan zaman sekarang ramai yang mengangapkan perkahwinan sesuatu yang remeh.

Banyak punca terjadinya pencraian antaranya juga adalah orang ketiga. K3s curng ini akan terjadi apabila kita tidak pandai menghargai pasngan dan dalam kata lain “tawar “.

Ramai yang tidak berusaha memulihkan perasaan ini bahkan mencari jalan pendek dengan ada penganti.

Isu yang di kongsikan di krt turut membuka mata semua wanita di luar sana supaya lebih berhati hati. Tercinta dengan abang ipar sendiri apabila tinggal sekali satu rumah.

Salam admin. saya sudah 9 tahun berumah tangga. namun harini saya diuji bila tersuka abang suami saya yang baru balik dari oversea. dan dia layan saya baik.

Dia tumpang rumah kami sementara sampai bulan 9. kalau suami pergi kerja dia asyik dok borak macam2 dgn saya. dan bila bersama suami. saya terbayangkan abang ipar sendiri.

Kisah ke 2 lebih mendebarkan dan menyakitkan hati pembaca, baca perkongsian di bawah.

Assalamualaikum min. tolong hide FB saya ye. saya hanya minta pendapat dan pandangan dan sudi lah kiranya admin siarkan dalam page ye. saya baru bernikah dgn suami 6 bln yang lalu, suami melayan saya dengan baik, dalam masa yang sama.

Suami saya sebelum bernikah dengan saya, dia dah ada tunang. Awal perkenalan, suami dah berterus terang bahawa dia dah bertunang dan saya mengambil keputusan tak mau meneruskan hubungan tapi suami kata dia akan bertanggungjawab atas segala urusan saya.

Sebenarnya min saya seorang mualaf, sebelum kenal suami Saya sedang mencari seseorang yg bolih membimbing dan membantu urusan saya mengucap syahadah dalam masa yg sama Saya mencari seseorang yang bolih tempat saya berlindung.

Akhir nya saya bertemu dengan suami.. cerita nya begini min, suami saya seorang pengamal perubatan tradisional, ada satu cuztemer datang berubat dengan suami,

akhirnya menjadi rapat,saya sedar bila wanita ini selalu datang ke pusat rawatan, membawa makanan tak kira malam dan siang..

Saya dah mulai syak yang suami ada hubungan dengan wanita ini (isteri orang) wanita ini licik, dia berwasaap dengan saya dimasa yang sama menjalin hubungan dengan suami.

Pernah satu malam, bila saya sedar dari tidur suami tak ada padahal tadi dah lena di sisi, saya syak suami chat dengan wanita itu, sebab bila saya buka wasaap suami dan wanita itu masing-masing dalam talian,

naluri saya kuat mengatakan mereka sedang berwasaap dikala saya tidur lena, bukan itu saja min, suami masih ligat berhubung dengan tunang.

Malah dari luar jangkaan saya,t unang dia lebih tau segala nya , aktiviti suami (masa tu bulan puasa) bayangkan min masa PKP suami langsung tiada pendapatan tapi Alhamdulillah saya sebagai seorang mualaf ada bantuan dari pihak ZAKAT dan BPN.

BSH sedang kan suami semua itu masuk account bekas isteri. Tpi suami selalu tak menghargai apa yang saya buat, jaga makan minum dan sebagainya.

Saya seolah tak wajud di mata dia sebab dia terlalu asyik bercinta dengan Dua perempuan (tunang/isteri orang) satu hari min,

Allah gerakkan jari saya selepas mengambil wuduk (subuh) saya check telefon suami, maka terbongkarlah segalanya, hncur berderai hati saya.

Berulang kali saya menyebut nama Allah. sungguh Saya tidak menyangka suami yang mendidik saya, mengimamkan sembahyang saya lima waktu,

sanggup mencur4ngi saya dengan sebegitu rupa,dan berdusta pada tunang dia, bahawa tunang dah mengizinkan dia mendahului urusan saya dari dia (tunang).

Satu hari saya marah dengan suami, tanya dia kenapa dia sanggup melakukan Semua itu, saya halau dia min, saya suruh dia tinggal kan saya dan pergi pada perempuan.

perempuan itu,dan serah perniagaan pada saya (company bersama) saya suruh dia mulakan hidup baru dengan tunang dia.

Saya katakan pada nya,saya dah tak ada apa. apa selain perniagaan yang saya kongsi bersama tapi dia tak mau dan rela bersumpah tak akan menghubungi tunang dia lagi.

Sekarang walaupun suami dah bersumpah tak menghubungi keduanya (tunang dah tak mau dia lagi, saya ada berbicara dengan tunang, tanya sama ada dia orang sudah nikah kah belum,

memang suami cakap hanya tunang, saya cakap semua nya mengenai Saya pada tunang dia, tunang dia ok. bertolak ansur dan dengan rela mengundur diri dan mengakui dia pun ada silap nya.)

Tapi min saya sampai kesaat ini tak mempercayai suami lagi, di mata saya dia seorang yang amat licik. pandai bersendiwara.

umpama kucing mengaburi tahi sendiri, dia yang bersalah tapi seolah olah saya yang membuat kesilapan.

Saya sedang mencari keredhaan Allah. dan bila solat saya selalu terganggu bila teringat suami sanggup mencur4ngi saya, bukan satu min. malah dua.

Kesimpulan, sudah pasti setiap pasngan akan melalui pelbagai fasa di dalam rumah tangga. Mengenali untuk serasi bukan sesuatu yang mudah tetapi yakinlah tiada manusia yang sempurna. Semoga kita sentiasa perbaiki diri sendiri untuk menjadi yang lebih baik.

Ramai terkesan dgn perkongsian kisah pertama, apa reaksi warganet

Lala Dilla, Abg ipar sy ex bf sy … tapi kami jaga batas …jarang sangat jumpa, dia dgn sy tak pernah berborak …apaatah lagi nak bertentang mata. sbb kami tahu.

Kami pernah berkasih sayang dulu tp tu smua sejarah buat kami … kalau bertentang mata, alamatnya setan berteriak meloncat meggelinjang suka … tapi cepat2 buang smua tu.

Mini Love, D0sa besar satu hal. Memaluukan satu hal tersuka dngn ipar sendiri. Biasalah ipar duk berbual borak2 senyum2.. Aduii peliklah aku ada perempuan mcm ni.

Buang perasaan tu kak. Jngn smpai tawar hati dngn suami. Kesian suami duk kerja cri rezeki, kau pulak duk rumah duk borak2 dngn abang dia smpai jatuh hati,

kalau suami tahu kecik hati dia. Hargai suami. Buang jauh2 perasaan tu, jngn tngk mata abang ipar kau, dahlaa duduk sekali smpai bulan 9.

Ena Tahir, Dengaq ni sis. Dia layan hang baik sebab hang tuu adek ipaq dia dgn dia sedaq diri dia menumpang rumah orang takkan laa dia nak buat kuqang hajaq

Hang tuu bini orang sedaq diri laa sikit sapa dia kelapaq dekat hang belambak lagi anak dara lain lebih lebih lagi hang tuu bini adek dia pulak memang tarak.

pasai laa wey dia nak kelapaq dekat hang takkan laa dia nak hncurkan rumah tangga adek dia sendiri lain laa macam hang sanggup terpikiaq nak rosakkan rumah tangga sendiri

Hang jangan dok buat pasai hang hidup dgn suami hang 9 tahun dah kottt hat nak mai ni tak tau lagi lagu mana. Buat pulak perangai tak berjenih buta weyy butaaa aku cakap hang p tinggai laki hang yg dah bersama hang 9 tahun tuu

Hasutan sy4itan laknatullah ja tuu baik hang dekatkan diri dgn Tuhan. Gila ka apa nak hncurkan rumah tangga yg dah di bina 9 tahun semata mata demi orang baru yg tak tau lagi macam mana pada masa akan datang.

Umi Khaziah, dulu aku ada kwn. bercinta bagai nak rak.. tp bf dia nak sambung bljar kat oversea dulu baru kawen. kwn aku ni xpuas hati sb bf dah janji nak kawen ngn dia dan bwk dia g oversea sama.

Tapi bf xnak. alasan nanti ganggu study. sekali kwn aku ckp.. “kalo nko xmau kawen ngn aku. aku akn kawen ngn bapak nko.” bf dia igt kwn aku tu main2. bf dia jwb suka hati lah. kebetulan bapak bf dia tu duda.

bf dia xpnh bwk kwn aku tu jumpa ngn bapaknya. aku xtahu cerita sgt selebihnya. sebab aku g bljr nursing .tup2 yg aku tahu kwn aku tu selamat bersalin. laki dia bapak ex bf dia.
bertahun bf dia xbalik umah bapak dia.

Ramai yang kecam dan menasihati supaya berubah dan hindarkan berada berdua duaan di rumah tanpa suami, itu boleh menimbulkan fitnah dan perkara xelok.

Siti Faeza, satu je puncanya. Bisikan sy4iton. Dia bagi rasa manis tu dgn lelaki lain dan rasa masam pada suami. Bila sampai gugat rumah tangga dialah yg akan bertepuk tangan. Percayalah itu bukan perasaan sebenar puan tapi tipu daya 1blis tu.

Katakan puan berpisah dgn suami dan menikah dgn abg ipar tu, percayalah rasa manis tu akan ada plk dgn ex suami, akan ada rasa rindu saat manis, dan rasa masam pula pd abg ipar yg jadi suami masa tu.

Ini cuma nak bagi jelas perasaan tu ditipu oleh 1blis je sebenarnya. Jangan layan, paksa ciri fikir perkara lain, amek buku resepi ke baca, tgk muka suami bayabgkan inilah syurga puan.

Cakap kat suami minta abg dia sewa bilik lain sementra sebab takut jiran2 report jab agama ada berlaku khalwat dlm rumah tu dan yes berdua2an dgn lelaki bukan mahram tdlm tempat tertutup tu dah dikira khlwat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*